Guandu Tempel en Ximending - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Simeon en Rianne - WaarBenJij.nu Guandu Tempel en Ximending - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Simeon en Rianne - WaarBenJij.nu

Guandu Tempel en Ximending

Door: Simeon en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Simeon en Rianne

13 Oktober 2016 | Taiwan, Taipei

Woensdag zijn we in de ochtend weer naar de kinderen gegaan in het kindertehuis. Leuk om te zien dat de kinderen je gaan herkennen en meteen op je afkomen. In de loop van de ochtend kregen de kinderen een soort gymnastiek. De gymnastieklerares deed verschillende bewegingsoefeningen bijvoorbeeld om hoog klimmen, een rondje lopen voor en achteruit en met een bal overgooien. Ik (Simeon) vond het leuk om te zien en je zag duidelijk dat de kinderen er plezier in hadden. Het was wel een beetje lang voor ze, op een gegeven moment was de concentratie weg en dat is ook wel logisch.

In de middag zijn we naar de Guandu Tempel gegaan, het was een stuk reizen met de metro maar gelukkig hadden wij backgammon op de telefoon:)
Bij het metrostation hebben we heerlijke broodjes gekocht bij een bakker, is zeldzaam in Taiwan en er werd 'normale verstaanbare' muziek van de top 40 gedraaid. Dus ik heb nog even staan dansen in de winkel:p Tot enige schaamte van Rianne

We zijn gaan lopen naar de Tempel en daar aangekomen ging het helaas hard regenen, maar dat mocht de pret niet bederven. We hebben weer met verbazing zitten kijken naar alle beelden en rituelen van de mensen. We hebben vooral veel bewondering voor de bouwstijl, alle tempels zijn vanuit hout gesneden, dat maakt het super mooi! Vooral als je bedenkt dat alles met de hand gemaakt is. De Guandu tempel is gebouwd in een berg en bestaat uit lange gangen. Na het bezoek zijn we een bus gaan zoeken. Maar hoe laat die kwam geen idee, dus zijn we maar gaan lopen. Halverwege zagen we de bus aankomen en zijn we rennend naar de bushalte gegaan, maar de bus was weg. Dus zijn we maar verder gaan lopen, maar opeens kwam hij weer de hoek om :( Uiteindelijk dan maar te voet naar metrostation.

In de avond zijn we lekker gaan chillen in ons appartement, de inmiddels bekende noodles uit een potje gegeten en hebben we lekker een filmpje gekeken.

Vandaag was Rianne weer bij de baby afdeling en ik bij de peuter afdeling. Halverwege de ochtend kwam Cecilia vertellen dat mijn broer mij morgen wilt ontmoeten, dus dat is super tof. Ik merk dat hij heel graag wilt en terwijl ik dit typ krijg ik te horen dat wij zijn vrouw gaan ontmoeten! Mijn moeder (Taiwan) kon haar mond niet houden en heeft het verteld:) Ze heeft met veel bewondering geluisterd naar het verhaal en zij kijkt er naar uit! Dus dat wordt een speciale dag en we kijken er erg naar uit!

Vanmiddag zijn we naar Ximending gegaan het is een groot gebied met veel winkels voor jongeren. Je ziet eigenlijk ook alleen maar jongeren lopen. We keken onze ogen uit overal hangen grote billboards en tv schermen met reclames van merken en films. We hebben lekker pasta gegeten en wat rondgewandeld. Op straat zijn we weer een aantal keer bedelaars tegengekomen en een aantal hebben we geld gegeven. Als ik dit zie doet dit mij veel verdriet en dan je de gebrokenheid van de aarde. Het valt mij op dat er weinig mensen naar ze omkijken en dan hoop ik dat het kleine beetje geld wat geven hen verder helpt.

Zoals jullie kunnen lezen gaat het met ons heel goed en we vermaken ons prima. We zijn jullie dankbaar voor het lezen van onze blog en de toffe reacties! Dank jullie wel daarvoor!

  • 13 Oktober 2016 - 16:51

    Jan / Papa:

    Super mensen, hoop dat het goed gaat, maar soms helpt het als iemand de mond voorbijpraat..:-)
    Je grote broer en zijn vrouw (hoogzwanger en wel) - ik zie er nog van komen dat je straks als kersverse oom op kraamvisite mag... Wat een ontwikkelingen.

    Verder heb ik wel het idee dat jullie genieten - wordt straks in dit kikkerlandje wel even wennen.

  • 13 Oktober 2016 - 17:26

    Martine:

    Geniet maar lekker. De foto's zien er al mooi uit.

  • 13 Oktober 2016 - 20:24

    Marijke Van Overbeek:

    Hallo Rianne en Simeon,

    Ik 'haak nu pas aan' bij jullie reisverslagen en vind het geweldig om te lezen hoe goed het contact met (schoon)moeder en oma direct (weer) is. Ook de ontmoeting met Simeons broer moet wel heel bijzonder zijn. Kennelijk voelt dat van zijn kant ook zo, anders was er daarna niet opnieuw spontaan contact geweest. Zo zie je maar dat je met behulp van google translate en handen- en voetenwerk toch aardig contact kunt leggen. Maar wat jij aangeeft, Rianne, over de al wat grotere kinderen die nog geadopteerd gaan worden, lijkt me ook: wat zullen zij een moeite hebben om zich aan te passen, zich thuis te gaan voelen!
    Heel veel (werk)plezier op de diverse afdelingen en geniet van al het nieuwe dat op jullie pad komt.

  • 13 Oktober 2016 - 22:24

    Gerrit En Elly:

    Lieve Simeon en Rianne,
    Wat een bijzondere ontwikkelingen weer; nu ook de vrouw van je broer ontmoeten. en idd het zou wel leuk zijn als dat neefje of nichtje nog geboren wordt in de tijd dat jullie er zijn. Geniet er maar van, en heel leuk ook om te lezen dat jullie je toch ook nog nuttig kunnen maken in het kindertehuis.
    Heel veel succes verder.
    Liefs vanuit Oud-Alblas

  • 14 Oktober 2016 - 02:12

    Annemarie:

    Even een reactie van mij om te laten weten dat ik het heerlijk vind jullie verhalen te lezen. Wens jullie een toffe ontmoeting morgen! Liefs,

  • 14 Oktober 2016 - 09:58

    Ria:

    Hoi allebei
    Merk dat ik het echt leuk vind om jullie verhaal op deze manier te horen:)
    Ja wat een andere wereld .Mooi dat jullie deze indrukken samen kunnen beleven.Ook schrijnend de mensen op straat en als je je machteloos voelt om te helpen.Voor mij was dat toen ik voor het eerst in Marokko was.Als mensen een handicap hebben worden ze vaak niet meer als mens benaderd.En dan morgen !!! Eigen broer ontmoeten.
    We horen het wel weer .
    lieve groet Piet en Ria


  • 15 Oktober 2016 - 10:05

    Petertjes:

    Wat geweldig om deze mooie dingen te beleven.
    Een hele fijne ontmoeting. Geniet ervan....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simeon en Rianne

Lieve mensen, Het duurt nog even maar dan zullen wij onze reis naar Taiwan beginnen, dit zal zijn op 3 oktober. Nu wij zo'n 1,5 jaar samen zijn werd het tijd voor Simeon om Rianne zijn geboorteland te laten zien. Daarnaast hopen wij praktisch hulp te kunnen bieden binnen het kindertehuis en zo iets terug te doen voor de zorg die zij Simeon hebben gegeven.

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 10073

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Taiwan-adventure

Landen bezocht: