Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Simeon en Rianne - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Simeon en Rianne - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Simeon en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Simeon en Rianne

04 Oktober 2016 | Taiwan, Taipei

Zo daar zitten we dan, kleine, maar nette hotelkamer om even bij te komen van de afgelopen 33 uur. Zo lang? Ja zeker het is hier nu bijna 21.00u. 's avonds, we hebben best een hele tijdsprong gemaakt en dat is te voelen.

11.30 uur arriveerden we op Schiphol, even over 12.00 uur namen we afscheid van Simeon's ouders en na ongeveer halfuur vertraging stegen we tegen 15.00u. op.
Gezellig twee stoelen naast elkaar bij het raampje, alleen naast het toilet dus veel heen en weer geloop en weinig kans om te slapen.
Vanmorgen vroeg tegen 7.30 waren we in Bangkok (voor jullie 1.30u) en om 8.30 vlogen we verder naar onze eindbestemming en kwamen om 13.15 uur aan in Taipei.

Onze eerste plan was om de taxi te nemen, maar we namen de uitdaging aan om het spontaan met openbaar vervoer te gaan proberen. Met wat hulp van nog een paar Nederlanders die het al eerder hadden gedaan, vonden we al snel de juiste bus. Tja en daar sta je dan, midden in de grote stad, met de uitdaging om het hotel te vinden dat theoretisch gezien niet heel ver daarvandaan moest zijn. Met hier en daar vragen, een goede kaart, steeds natter wordende rug van het zweet en een vriendelijke dame die het laatste stuk meeliep, kwamen we tegen 16.00 uur in het hotel. Blij om even te kunnen slapen zonder opgevouwen te zitten en continue geluiden om je heen.

Tegen 18.30 uur zijn we de stad ingelopen op zoek naar wat te eten. Simeon had zo de voorkeur voor het bekende voedsel van de Mac, want na drie warme Chinese maaltijden (voor je gevoel midden in de nacht), begon zijn buik al beetje raar te doen en die van mij stiekem ook;)
Leuk nieuwtje is eigenlijk wel dat we konden kiezen tussen rijst en aardappel. Tja en door de iet wat gebrekkige communicatie bleek bij de rijst met zalm. En het is echt waar ik maak geen grapje, hij heeft zo waar een paar hapjes ervan gegeten.

Ik vind het vooral bijzonder hoe je eigenlijk van het één op andere moment in een heel andere wereld loopt. De taal is echt niet te volgen, mensen lijken allemaal op Simeon:p en scooters vliegen overal om je heen. Maar er hangt ook een ontspannen sfeer, het is nog heerlijk 28 graden en de Mac is net zo lekker als in Nederland.

We hebben al wat foto's toegevoegd om u een beetje een indruk te geven van hoe het hier is. Inmiddels hebben we een soort OV chipkaart voor de metro en kunnen morgen er lekker op uit.

We zijn dankbaar met de voorspoedige reis en de hulp die op de juiste momenten aanwezig bleek om ons een stapje verder te helpen.

Zaitian (tot ziens in het Chinees)

• 04 Oktober 2016 - 16:06

Jan / Papa:

Goed te lezen dat jullie zijn aangekomen.
    Alle goeds gewenst.

• 04 Oktober 2016 - 18:43

Piet En Ria De Jong:

Mooi dat jullie aangekomen zijn .Wat een lange reis zeg.een heel mooie bijzondere tijd toegewenst daar
    lieve groet uit Harderwijk

• 04 Oktober 2016 - 21:05

Gerrit En Elly:

Fijn dat jullie na een lange reis zijn aangekomen in Taiwan.
    Weer heel veel ervaringen opdoen, ontmoetingen met familie en een stukje vakantie.
    We wensen jullie een hele goede tijd daar!
    Lieve groeten vanuit Oud-Alblas

• 04 Oktober 2016 - 21:14

Nico En Christine:

Een hele fijne tijd samen!!! We denken aan jullie!

• 04 Oktober 2016 - 21:16

Ineke:

'Mensen lijken allemaal op Simeon'.. Geweldig! ;-)
    Geniet ervan!!

• 05 Oktober 2016 - 11:15

Oma Van Raad:

Lieve kinderen, leuk om jullie mail te lezen . Gods zegen

• 05 Oktober 2016 - 13:46

Margret:

Mooi dat jullie een goede reis hebben gehad. Erg leuk om zo te kunnen lezen en zien wat jullie meemaken!

• 10 Oktober 2016 - 16:47

De Villa Zooitje:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie de familie hebben ontmoet. Dat moet een indrukwekkend moment zijn geweest.
    Neem je wat rijst en zalm voor mee mee? (Irma)
    We zijn blij voor jullie dat jullie dit mogen doen en meemaken (mevr Pot)
    Leuk te horen dat je nu ook vis eet. Dat vindt Marijke ook (Hans)
    We doen onze gymnastiekoefeningen perfect (Ria)
    Veel plezier nog en veel groeten van iedereen hier.