Laatste dagen en weer veilig in thuis - Reisverslag uit Táidong, Taiwan van Simeon en Rianne - WaarBenJij.nu Laatste dagen en weer veilig in thuis - Reisverslag uit Táidong, Taiwan van Simeon en Rianne - WaarBenJij.nu

Laatste dagen en weer veilig in thuis

Door: Simeon en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Simeon en Rianne

29 Oktober 2016 | Taiwan, Táidong

Donderdag zijn we met het boemeltreintje weer terug gereist naar Taipei. Het leek voor ons gevoel dat de tijd sneller ging, misschien kwam het wel doordat we meer geslapen hadden;) tegen een uur of 19.00 uur kwamen aan in Taipei. Het voelde vertrouwd om weer op bekende bodem te komen. We hadden weer hetzelfde hotel geboekt als de eerste en dat was niet ver lopen vanaf het station. Na onze spullen gedropt te hebben zijn we gaan eten, want dat werd wel tijd. We hebben heerlijk pasta op.

Na het eten zijn we naar de night market gegaan in Shilin, want we bedachten op het laatst dat we nog niet echt een souvenirs hadden. Tijdens onze zoektocht zijn we beland in een soort Action winkel maar dan nog vele malen groter. Maar tot tegenstelling van de action verkochten ze hier souvenirs dus een uur later hadden we alles veren konden voldaan naar het hotel.

In het hotel hebben we geprobeerd om in te checken en van plaats te veranderen in het vliegtuig. We zaten in een rij van 4 en bij het raam leek ons wel zo leuk. Eigenlijk is dit een fluitje van een cent maar de site pakte de wijziging niet dus wij bale en maar kijken of het de volgende ochtend lukte.

Vrijdagochtend nog een keer geprobeerd maar het lukte niet, dus dan toch maar op de huidige plaatsen ingecheckt. Lekker ontbeten en rondgehangen in het hotel. Om 12.00 uur zijn we richting Mainstation (trein en metro) gelopen en hebben we daar gegeten en ter plekke nog gebeld of we nog van plaats konden wisselen. Maar helaas kreeg zij het ook niet voor elkaar, plaatsen waren al bezet, we moesten het maar aan de balie regelen.

Rond een uur of 15.00 uur gingen wij richting het kindertehuis want mijn broer en moeder kwamen ons daar ophalen om 17.00 uur om ons naar het vliegveld te brengen. In het kindertehuis hebben het presentje van Matthea's vader opgehaald, wel bijzonder dat het toch gelukt was! Dankbaar! Nog even wat rondgelopen langs winkels rond het kindertehuis en gesproken met de medewerkers die erg blij zijn dat we verloofd zijn en al vroegen of we ons kind de volgende keer meenemen :p ik denk dat ik even een stap mis hier, trouwen bijvoorbeeld en aan een kind moet ik nog even niet aan denken;)

Om 17.00 uur zijn we opgehaald en hebben bij het vliegveld afscheid genomen van mijn moeder en broer. Wat een dubbel gevoel voor mij, erg jammer want de vraag is wanneer zie ik ze weer en andere kant heerlijk om weer naar huis te gaan! Mijn moeder moest wel even huilen en dat bezorgde bij mij en rianne ook een brok in onze keel! Tjonge wat zijn we van deze mensen gaan houden in zo'n korte tijd. Op het vliegveld bleek het zo geregeld om een zitplek bij het raam te bemachtigen! De aanhouder wint ;) We moesten lang wachten, maar uiteindelijk konden we rond 21.30 uur boarden. Maar ja daarvoor hadden we nog een stressmomentje. Rianne had haar paspoort met vliegticket laten liggen op het toilet, maar gelukkig lag hij er nog;)

Om 10.30 uur zijn we veilig geland op Schiphol met anderhalf uur vertraging. Bij de gate wachtte mijn 'aankomende schoonmoeder' ons op :p en zijn we richting Bodegraven gereden waar mijn ouders ook heen kwamen om mij op te halen. Uiteraard hebben we uitgebreid verteld over ons aanzoek inclusief filmpje en de vele verhalen.

We kijken terug op een super geslaagde reis waar we God dankbaar voor mogen zijn, dat we mijn familie ontmoet hebben, oom geworden ben en verloofd! Nu is het tijd om de boel te laten benzinken!

We willen erg bedanken voor jullie medeleven en het meelezen van onze verslagen, bedankt!

• 29 Oktober 2016 - 18:58

Ineke:

Bijzonder om zo met jullie mee te kunnen hebben leven. Regelmatig kreeg ik ook een brok in m'n keel van wat ik las.
    Fijn ook dat jullie weer veilig terug zijn!

• 29 Oktober 2016 - 21:31

Thelma:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Het was bijzonder om zo een beetje met jullie mee te reizen en met jullie mee te "beleven"
    Het zal weer wennen zijn en een dubbel gevoel geven omdat jullie daar ook veel lieve mensen achter laten.

Fijn dat er voor Matthea toch ook nog een presentje was.

• 30 Oktober 2016 - 09:07

Wilma:

Genoten van alle verhalen! Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.