Een hele bijzondere dag... - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Simeon en Rianne - WaarBenJij.nu Een hele bijzondere dag... - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Simeon en Rianne - WaarBenJij.nu

Een hele bijzondere dag...

Door: Simeon en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Simeon en Rianne

09 Oktober 2016 | Taiwan, Taipei

Vrijdag zijn we verhuist van het hotel naar het appartement. Het appartement bevindt zich in een klein steegje. In Nederland zijn dit steegjes waar je niet moet komen;) 'Het appartement' klinkt heel wat, maar het is meer een soort studio van 2x4m (ongeveer) met een bed, bank, badkamer en keukentje waar nooit op gekookt wordt is ook lastig met één pan :p Maar voldoende voor ons!

We hadden om 14.00 uur een afspraak met Cecilia over de ontmoeting met mijn familie en met Lisa over het vrijwilligerswerk. De komende anderhalve week gaan we in de ochtend gaan wij meehelpen bij de baby's en de peuters (allebei op een andere afdeling). Zondag gaan we activiteiten doen met de kleuters (3-6) en proberen om wat Engelse woordjes aan te leren. We kijken er erg naar uit!

Voor de rest hebben we bij een plaatselijk restaurant gegeten, alleen deze locals zijn geen toeristen gewend. Dus de hele avond werden we glimlachend aangestaard door hen;) De rest van de avond was een chill avond! Ze vonden het vooral mooi om vooral Rianne te zien stuntelen met stokjes en uiteindelijk werd ons aangeraden misschien gewoon een lepel te gebruiken, maar ja dat was haar eer te na.

De volgende dag was het eindelijk zo ver. Een bijzondere en ook wel een beetje spannende dag. Want we hebben mijn familie ontmoeten en in het bijzonder mijn broer!

In de ochtend hebben we lekker uitgeslapen en rustig aangedaan. Tegen 13.00 uur zijn we richting het kindertehuis gegaan waar de ontmoeting plaats ging vinden. Pff ik werd wel wat zenuwachtiger toen we steeds dichter bij het kindertehuis kwamen.

Daar aangekomen zaten mijn moeder en oma al te wachten. Tijdens de begroeting voelde het voor mij gelijk weer vertrouwd :) Mijn broer kwam wat later binnen omdat hij de auto nog moest parkeren. Tja en dan staat hij in eens voor je. Je grote broer! Ik weet niet hoe ik dit kan beschrijven je voelt gelijk een band.

Tijdens de ontmoeting vertelde Cecilia (vertaalster) die er hele dag bij was, dat hij het nog maar één jaar weet van mijn bestaan en toen ook hoorde dat de man waar mijn moeder nu mee getrouwd is niet zijn vader is. Voor hem was dit een dubbele shock. Want mijn moeder is jong getrouwd en mijn broer was te jong om dit te beseffen. Dus hij wist niet beter! Hij heeft uiteraard tijd gehad om dit te verwerken en wilde mij al te graag ontmoeten. Wij hebben dit verhaal gehoord en waren verbaast en tegelijkertijd ook veel begrip voor de situatie waar mijn moeder in verkeerde.

Tja en dan zie je in eens overeenkomsten qua uiterlijk en bepaald gedrag, positief hoor ;). Volgens Rianne zijn we allebei beetje gek en allebei heel sociaal in omgang. Nu weet ik ook waarom ik zo nu en dan gekke bekken trek op de foto's :p Ze hadden cadeautjes meegenomen waaronder een shirt en jas met de maat XXL, tja ze dachten dat ik groter was, maar helaas:') Haha het gebaar is al mooi genoeg! Voor Rianne hadden ze een soort handtasje meegenomen en dat vond zij een hele eer! Oma vroeg ons hoe lang we al bij elkaar waren (bijna 2 jaar) en ze vond het tijd dat we gaan trouwen, want ze mag Rianne erg graag, ze bleef maar zeggen hoe mooi ze is. Pff oma zit ook al achter mijn kont aan:p Rianne vinden ze een makkelijk toegankelijk persoon, gelukkig dat ze goed gekeurd is door de familie in Taiwan, weer een last van mijn schouders ;)

Natuurlijk was het ook tijd voor ons om onze cadeautjes te geven, ze waren helemaal blij met de sieraden, drop, stroopwafels en foto's. En ja we hebben een heuse fotosessie gehad, want daar zijn Aziaten natuurlijk dol op. Er zijn een hele hoop foto's gemaakt!

Om een uurtje of 16.00 uur gingen we met z'n allen richting Keelung (Noord-oost van Taipei), want daar komt de familie vandaan. We kregen een toeristische rit en stapten we uit bij een Tempel die uitkeek op Keelung. Kregen daar lokaal voedsel aangeboden wat we echt moesten proberen. Nou ja het viel wel tegen want het regende enorm, dit komt door een kleine typhoon, dus hopelijk is hij snel voorbij (dit duurt nu al zo'n 3 dagen). Het uitzicht was mooi zover we konden kijken. Met mijn broer heb ik nog even de gong geluid, is een grote bel die door middel van een boomstam werd geluid.

Daarna zijn we doorgereden naar een andere plaats vlakbij de zee en gingen we naar een restaurant waar ook vlees was :) want ze vroegen of ik van vis en/of zeedieren hield, niet dus :p We kregen van alles op tafel voorgeschoteld en ik weet nu dat stinky Tofu (varkensvlees met speciale kruiden) echt heel vies is! Als laatste kregen we een hele kip, ja je leest het goed met kop en poten er nog aan op tafel. Mijn broer ging als een echte man de kip soldaat maken en trok letterlijk met handschoenen aan de kip uit elkaar. We hebben als broers samen een kippenpoot verorberd, oké de anderen mochten ook een stukje. Je kon tijdens de dag merken dat mijn broer echt mijn grote broer was en mij soort van beschermde en hielp met dingen. Wel tof om die broederband te zien! Het deed het emotioneel veel en hij was erg blij om mij te kunnen ontmoeten. Mijn moeder keek erg blij de hele dag door nu zag ze haar beide zoons samen! Oja en nog een leuk weetje ik wordt over 2 weken oom!!! Zijn vrouw is nu hoogzwanger, maar helaas heeft hij haar nog niet over mij kunnen vertellen.

Na deze heerlijke maaltijd gingen we nog langs een gebakwinkel en mochten we wat gebakjes uitzoeken en ook nog bonbons, maar de bonbons hebben we maar afgeslagen. We voelde ons best, want we hadden al zoveel gekregen. Maar dit begreep mama wel! Na het kopen van het gebak hebben ze ons zelfs thuis afgezet, want natuurlijk niet hoefde! Tijdens het afscheid hebben wij afgesproken om elkaar nog een keer te ontmoeten over 1-2 weken. Het contact loopt via mijn broer, die kan geen Engels maar met google translate kom je ook een eind:)
Via Facebook messenger weet mijn moeder mij ook te vinden. Vanmorgen (zondag) vroeg ze of ik wel goede kleding had gezien het winderige en erg natte weer :D

In de avond hebben wij nog even geskyped met onze beide families en onze bijzondere verhaal gedaan!

We kijken beide terug op een fantastische en bijzondere ontmoeting. Waar het goed klikte van beide kanten en de kans dat we God dankbaar mogen zijn voor deze ontmoeting!

  • 09 Oktober 2016 - 14:55

    Wilma:

    Leest bijna als n aflevering van Opsporing Verzocht

  • 09 Oktober 2016 - 15:29

    Simeon En Rianne :

    Maar tante Wilma ziet mijn broer er zo crimineel uit of bedoelt u soms het tv programma Spoorloos...:p

  • 09 Oktober 2016 - 17:11

    Petertjes:

    Bijzonder ! Gods zegen tijdens deze mooie reis

  • 09 Oktober 2016 - 19:53

    Papa / Jan:

    Leuk dat we via Skype de preview hebben gehad. We zijn met jullie blij voor de mooie ontmoeting, de klik met broer Yer-Han en de warme ontmoeting met moeder en oma.
    Dat kip-eten kunnen we thuis ook een keer proberen, Simeon heeft ervaring en kan de verdeling van de kip vooraf regelen (of is dat te veel gevraagd :-)

  • 09 Oktober 2016 - 21:14

    Pleun En Janneke:

    Beste Simeon en Rianne, Dank voor jullie openhartige verslag, heel bijzonder om dit zo te lezen. Wat een emoties moet dit allemaal bij jullie losmaken. En dan ben je binnenkort dus ook nog Ome Simeon, gefeliciteerd. Fijn dat jullie ook mogen helpen in het kindertehuis, baby's peuters en kleuters, dat is heel wat anders dan de "oudere" mensen waar jullie meestal voor klaar staan. Ben heel benieuwd naar de volgende verhalen.

  • 09 Oktober 2016 - 22:13

    Janelle:

    Super om weer te lezen!! Misschien ben je nog wel daar als het kind geboren word "oom Simeon" ;)

  • 10 Oktober 2016 - 07:12

    Theo:

    Wat een mooie verhalen!
    Ohw... stinky tofu: dat heb je toch niet gegeten? Het smerigste wat ik me kan herinneren...
    Ik zat ook "in de buurt", was in Hong Kong afgelopen week! :)

  • 10 Oktober 2016 - 09:20

    Gerrit En Elly:

    Ja en dan sta je opeens oog in oog met je broer.... dat zal idd wel heel bijzonder zijn geweest. Wat fijn dat alles weer zo goed mocht verlopen tijdens deze ontmoeting, heel bijzonder dat je nu voor de 2e keer je biologische moeder en oma kon ontmoeten, en dan horen dat je ook bijna oom wordt! Ook voor je ouders thuis in Nederland weer een hele bijzondere dag geweest denk ik en fijn dat je elkaar dan na zo'n dag via Skype kan spreken. Heel veel succes met alles wat jullie in het kindertehuis gaan doen en veel succes met de volgende ontmoeting

  • 10 Oktober 2016 - 10:56

    Ilona:

    Wat een mooi verhaal, leest ook heerlijk weg!
    Nu al zo veel mooi's , dan kunnen de komende avonturen alleen maar beter worden.

  • 10 Oktober 2016 - 17:45

    Thelma:

    Wat fijn dat het een goede en gezegende ontmoeting is geweest.
    En je kan goed zien dat jullie broertjes zijn. Leuk.
    Geniet maar lekker na van deze mooie dag!

  • 15 Oktober 2016 - 19:41

    Ruben:

    Mooi verslag en foto's van zo'n bijzondere ontmoeting! Mooi om te lezen! en nog een fijne tijd toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simeon en Rianne

Lieve mensen, Het duurt nog even maar dan zullen wij onze reis naar Taiwan beginnen, dit zal zijn op 3 oktober. Nu wij zo'n 1,5 jaar samen zijn werd het tijd voor Simeon om Rianne zijn geboorteland te laten zien. Daarnaast hopen wij praktisch hulp te kunnen bieden binnen het kindertehuis en zo iets terug te doen voor de zorg die zij Simeon hebben gegeven.

Actief sinds 26 Juni 2016
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 10078

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2016 - 29 Oktober 2016

Taiwan-adventure

Landen bezocht: